Nazareth en het Gilboagebergte

Beste lezers,

Vanmorgen alweer vroeg uit de veren, niet te laat komen voor het ontbijt, klaarmaken voor een warme dag en in de busjes richting Nazareth. Na een mooie rit zijn we aangekomen in Nazareth, bij een nagebouwd dorp in de tijd van Jezus. Erg indrukwekkend! Veel geleerd over deze tijd. Van druiven stampen en houtbewerking tot het weven van wol en het kaf van het koren scheiden. Daarna weer in de busjes, nu richting het Gilboagebergte. Wat een ongelofelijk mooie trip! Door wat mooie wegen omhoog, eindelijk aan de top. Hier eerst lekker gegeten en genoten van het onzettend mooie uitzicht. Het verhaal gelezen van Saul, waarin het einde van hem en zijn zonen te lezen was (1kronieken 10). En dan te beseffen dat je precies op deze plek bent, is erg vet. Als je thuis de bijbel leest, maak je een voorstelling van hoe plekken er uit zien, maar nu we hier in Israël zijn - tussen al deze steden en plaatsen uit de bijbel -krijg je echt een ander beeld over deze verhalen. Toen we ons buikje weer vol hadden, gingen we op weg naar Gan Hashlosha national park. Dit is een geweldige waterstroom, vol watervallen, stroompjes en palmbomen. Het was een middagje ontspannen en heerlijk zwemmen! De tijd vloog voorbij. Nadat Maurice eindelijk een vis gevangen had en het richting de avond ging, zijn we weer naar onze  geitenboerderij gegaan, waar we weer heerlijk aan het bbq'en zijn geweest met uiteraard de vis! Nu nog even ontspannen, want morgen de wekker weer om 6 uur!