Finding Nemo

6 augustus 2017

Heehaay,

Vandaag hebben we een heerlijk relax dagje gehad. Zo konden we even bijkomen van de afgelopen dagen en onze energie besparen voor de aankomende drie dagen in Jeruzalem.

We konden vandaag lekker uitslapen, tussen 9 uur/half 10 gingen we ontbijten. Voordat we gingen ontbijten moesten we wel helemaal klaar zijn om direct naar het ontbijt te kunnen vertrekken. Ons ontbijt  bestond dit keer niet uit yoghurt met muesli, maar uit brood met een gebakken ei! Dit ging er bij iedereen wel in, het smaakte heerlijk, de kookkunsten van Kid vallen hier erg goed in de smaak!

Het programma van vandaag was snorkelen in coral beach en een wandeling in red canyon. Het gebied waar we gingen snorkelen was ongeveer een kwartiertje rijden vanaf het hostel. Dus nadat iedereen zijn ontbijt op had gingen we op weg naar het snorkel gebied, met z'n allen in de auto's. Toen we waren gearriveerd kregen we eerst een duidelijke uitleg over het snorkelen, waar we precies mochten zwemmen, wat we niet mochten doen enz. Na de uitleg wisten sommigen niet hoe snel ze het water moesten komen met een snorkelset. Omdat er niet voor iedereen een set was, moesten sommige nog even geduld hebben. Maar wauw wat was dit mooi! Om een duidelijk beeld te scheppen wat wij hebben gezien, kun je het vergelijken met de film finding nemo. En ja, Nemo en Dory hebben we ook gespot (;. Natuurlijk hebben we nog veel meer gezien onder water. Het was echt prachtig! Nadat we uitgekeken waren bij het eerste gebied, zijn we naar het volgende gebied gegaan. Het tweede gebied hebben we te horen gekregen van de kapitein van gisteren en was nog maar twee weken open. Dit betekende dat het ook minder druk was dan bij het eerste gebied. Tussen het snorkelen door konden we natuurlijk ook lekker zonnen en dit werd ook zeker gedaan. Alleen het resultaat was wel dat sommigen verbrand waren (ondanks dat we onder een doek lagen te zonnen). Met al en al was het een heerlijke middag met z'n allen! Ow ja, en onze lunch voor deze dag was PIZZA, de pizza's waren in een mum van tijd op. Het waren heerlijke pizza's!

Na het snorkelen zijn we weer terug gegaan naar het hostel. Hier konden we ons even heel snel omkleden om door de gaan naar het volgende. Helaas liep het een beetje anders, waardoor we later vertrokken dan gepland, maar dit maakte het niet minder leuk! Voordat we bij de red canyon waren, werden we in de auto even flink heen en weer geschud. Je zag Kid, Robert en Natasja gewoon genieten achter het stuur, haha! En natuurlijk hadden wij ook lol tijdens het korte ritje op het zand weggetje, ook was het een paar keer billen knijpen. De wandeling was heerlijk, en ook avontuurlijk. Dat hadden we niet verwacht en sommige waren er ook niet op gekleed. We liepen echt door de stenen bergen, de weg wat het water heeft gemaakt met zijn kracht. Het was op een gegeven moment even klimmen en klauteren, waar ik enorm van genoot! Er waren een paar die het spannend/eng vonden, maar doordat iedereen elkaar hielp, is het ons allemaal gelukt. Het was de bedoeling om de zonsondergang te zien als we boven waren, maar helaas waren we te laat boven op de berg. Dat was wel jammer, maar we hebben genoten van het uitzicht wat we hadden. Ik heb genoten van de wandeling, ondanks dat ik eerst niet veel zin in had, het liefst even wilde uitrusten, maar ik ben blij dat ik dit heb kunnen doen!

Nadat we weer terug waren in het hostel gingen we met z'n allen eten. Dit keer had Kid weer voor ons gekookt, rijst met vlees en groente, heerlijk! Na het eten werden er een paar dingen in de groep besproken, waar we als groep de laatste dagen aan moeten denken, zodat alles goed blijft lopen. Daarna hebben we de dag afgesloten met gebed, een gebed rondje, waar iedereen die wilde bidden kon bidden. Een prachtig moment. De avond hadden we verder vrij, we moesten ons klaarmaken voor vertrek uit Eilat. Samen met een deel van de groep ben ik even naar de supermarkt geweest en uiteindelijk beland in het WiFi park. Hier konden we even contact

leggen met het thuisfront etc. In het hostel wachtte er nog een klusje op ons en dat was onze tassen inpakken, zodat we morgen iets langer konden liggen. Nadat de tassen waren ingepakt zijn we gaan slapen, een korte nacht met weinig  slaap gingen we tegemoet.

Iedereen kijkt uit naar de de drie dagen in Jeruzalem, heel benieuwd naar wat deze dagen ons gaat brengen. Wij gaan er met z'n allen van genieten, van deze bijzondere stad!

Ik zit dit te schrijven in de auto onderweg naar Jeruzalem, een rit van 4,5 uur! Even de tijd om deze blog te schrijven!

Liefs, Michelle

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Bert Kroeze:
    7 augustus 2017
    Zitten die twee (Nemo en Dory) in Eilat, das wel een heel eind van huis...
    Heel veel zegen nog jongelui in Jeruzalem...
  2. Anita:
    7 augustus 2017
    Heerlijk een dagje relaxen, heel veel zegen de laatste dagen in Jeruzalem!
  3. Fenna Horlinges:
    Dagje relaxen was dit ??
    WAt weer veel mooie dingen me gemaakt zeg super !
    Heel veel plezier in Jeruzalem
  4. Gree Oort:
    8 augustus 2017
    Prachtig verhaal .Fijne en gezegende dag allemaal.
  5. Maaike:
    8 augustus 2017
    Oh lieverds wat genieten jullie! Heerlijk