Eindelijk in Israël !

Britta

10.30 uur. Met de groep kwamen we bijeen op Schiphol. Hier namen we afscheid van onze familieleden. Na heel veel controles af te hebben gelegd en te hebben geluncht  (bij de welbekende Mac, I’m lovin’ it), vertrok het vliegtuig om 14.20 uur.. En wat was het spannend! Voor velen de eerste keer vliegen. Ook voor mij. Het opstijgen viel dan ook niet mee; er was behoorlijk wat turbelentie. Gelukkig had ik twee lieftallige groepsgenoten naast mij van wie ik de handen heb samengeknepen. Rond 20.00 uur Israelische tijd landden we met beide benen in het mooie Tel Aviv, waar het inmiddels al donker was geworden. Maar de eerste stap die je buiten neerzette, voelde net alsof je in de vlindertuin van Wildlands was beland. Goeie genade, wat een broerige warmte!

Met de trein, taxi en  de bus vervoerden we ons naar het hostel om onze spullen daar neer te leggen. Het verkeer is hier heel anders dan in Nederland. Ze rijden hier kriskras. Alles is veel minder gestructureerd.

Na onze spullen in het hostel te hebben gelegd, was het inmiddels 23.00 uur en wel tijd om avond te eten. De magen werden gevuld met een heerlijk broodje falafel, groenten en patatjes. Het viel mij op dat het eten hier veel zouter is.

We sloten de avond af bij het strand (2 minuten van het hostel af)! Net als het zoute eten, is de zee hier ook een stuk zouter. En dan zijn we nog niet eens naar de Dode Zee geweest! Ach, we zijn toch het zout der aarde 

Al met all veel indrukken deze eerste dag. Het belooft een hele mooie twee weken te worden!

Sjalom namens ons allen

Britta

1. Lida mulder:
    28 juli 2017
    Leuk om dit te lezen God bless you all!!
  2. Ann-Jeannette:
    28 juli 2017
    Lieve dierbare luitjes: geniet, ontdek, aanschouw, ervaar alles met elk vezeltje in jullie lijf. Maak alles bewust mee, sla het op want verwerken komt pas later! Geniet van het land en het volk dat door God zelf is gekozen als Zijn oogappel! Laat alles diep landen in jullie harten en ervaar door alles heen Gods rijke onvoorwaardelijke liefde voor jullie allemaal persoonlijk! God zegene jullie rijkelijk! ❤
  3. Ineke:
    28 juli 2017
    Ja het eten is even wennen.en verkeer gaat echt anders dan hier..jullie zullen echt genieten daar.ik heb daar veel mensen leren kennen..zo gastvrij.zo zin in om weer te gaan...liefs ineke
  4. Fenna Horlinges:
    28 juli 2017
    Fijn om een klein beetje met jullie mee te mogen reizen.
  5. Maurice:
    28 juli 2017
    Prachtig geschreven ... fijne tijd allemaal!
  6. Geeske Kloeze:
    28 juli 2017
    En zo reizen we een beetje met jullie mee. Gr
  7. Remmy Dekker:
    28 juli 2017
    Geweldig om zo met jullie mee te reizen. Geniet!!!!
  8. Wiesje Beekelaar Beekelaar Schepers:
    28 juli 2017
    Fijn dat jullie er zijn, wat al een belevenissen nu, wie weet wat God jullie nog meer op jullie pad laat komen, geniet, beleef en ervaar, gezegende verdere reis