153

31 juli 2017 - Ilaniya, Israël

Dag lieve mensen,

Vandaag was het ontbijt om 7.15 voor sommige was dit een zware opgaven, dus die werden wakker in een waterbed. We hebben vandaag langs het meer van Galilea gereden en verschillende stops gemaakt.

Varen op de boot. Een hele bijzondere boot: The faith, worship boot. (Funfact, hier is Oceans van Hillsong op opgenomen). Het gevoel op deze boot is niet zo goed te beschrijven, Gods aanwezigheid hier is in ieder geval zeker voelbaar! De schipper zong met ons en vertelde het verhaal van het visnet, Johannes 21, hij hield er een detail uit er werden 153 vissen uit het meer gehaald. Dit getal betekent in de Hebreeuwse nummerologische waarde, Ik ben God. (Deze theorie is niet 100 procent te weerleggen maar toch erg mooi)

Na de boottocht zijn we door gereden naar Chorazin. Dit is één van de weinige plekken waar je precies kan aanwijzen waar Jezus heeft gestaan, super gaaf!

We hebben even geluncht en zijn toen doorgereden naar Gerasenen. Hier werd de demon Legion in een kudde varkens gedreven. We hebben hier het bijbelgedeelte over deze gebeurtenis gelezen, Lucas 8:22-40 + Mattheüs 8:23-34 + Marcus 5:1-20, heel bijzonder om een beeld bij het verhaal te krijgen.

De laatste stop was bij de bekende doopplaats in de Jordaan. Prachtig water maar een beetje commercieel ingericht.

Ondertussen zijn we terug op de boerderij hebben we een frisse duik genomen en hebben we onze buikjes rond gegeten met BBQ! En zitten we gezellig (heel fanatiek) een spelletje te spelen.

Leuk weetje het was vandaag 10 graden warmer dan gister #zweten

Liefs Mireille

1. Jan van der plas:
    31 juli 2017
    Gaaf om al die plekken zo life te kunnen zien! Mooi hoor.
  2. Jan van der plas:
    31 juli 2017
    Wat mooi om al deze bijzondere plekken life te kunnen zien. Heel veel plezier samen!
  3. Maaike:
    Wat weer een geweldige dag! Genieten met elkaar! Heerlijk
  4. Emmy Bakker:
    1 augustus 2017
    Alweer BBQ ? Blijven er nog wat geiten over daar...? haha.... ;)
  5. Annelies:
    1 augustus 2017
    In gedachten en gebed bij jullie!