Een dag door het Golan gebergte

30 juli 2017

Vandaag moesten we om 8 uur aan het ontbijt zitten, wat de komende aantal dagen bestaat uit yoghurt en muesli, lekker gezond! Daarentegen bestond het avondeten uit BBQ...

We zijn vanochtend eerst langs een stuk land gereden waar je nog duidelijk de verdeling van het land kan zien zoals het was in tijd van Joshua. Daarna zijn wij doorgereden naar een natuurreservaat waar we een film hebben gezien over de trek van vogels in 3D en met bewegende stoelen! Het was eigenlijk de bedoeling om het reservaat nog in te gaan om vogels te spotten maar die zijn rond deze tijd van het jaar al in Afrika, helaas. (Fun fact: Israël hoort bij Azië)

Toen hebben we een wandeling van ongeveer 2 uur(!) gemaakt door een prachtig stuk land in het Golan gebergte, klimmen en dalen, langs de Banias waterval, waar ook een bron rivier is van de Jordaan en langs verschillende reünies. Zweten! Maar het was zeker de moeite waard! Na de wandeling hebben we geluncht.

Na de lunch zijn we richting een uitkijkpunt gereden. Op dit uitkijkpunt zie je de grens tussen Israël en Syrië, achteraf bleek dat we 800 meter van de Syrische grens hebben gereden. Het uitkijkpunt staat 2 kilometer vanaf de Syrische grens. Vanaf dit punt kun je heel duidelijk de grens zien, omdat Israël groen is en Syrië dor en dood. Heel vreemd om zo dicht bij een "oorlogsland" te zijn. Op dit punt staan ook bewakers van de UN die officieel Syrië beschermen tegen Israël, wat natuurlijk andersom moet zijn...

Toen weer richting onze slaapplek gereden waarbij wij langs het meer van Galilea reden. Avondeten was weer een heerlijke BBQ verzorgd door Kid. Het was een super dag!

Groetjes aan alle ouders en families thuis, hopelijk houden jullie het nog een beetje vol zonder ons!

Liefs Nanda

1. Emmy Bakker:
    30 juli 2017
    Nou we houden het maar amper vol zonder jullie hoor.... geintje.... ga maar lekker enorm genieten met elkaar en van alle mooie belevenissen. Veel zegen xxx In gedachten en gebed reizen we met jullie mee.
  2. Jan van der plas:
    30 juli 2017
    Gaaf om jullie zo te kunnen volgen. Wat komen er toch veel verschillende achtergronden, culturen, landen, religie's bij elkaar in Israel, he!
  3. Gree Oort:
    31 juli 2017
    Weer een dag voorbij .en lekker geslapen ?
  4. Wim en Judith:
    31 juli 2017
    We bidden dat de Here God jullie zal beschermen op al jullie wegen!
  5. Opa:
    31 juli 2017
    Zo leer je ook wat klimmen is.
  6. Joep:
    1 augustus 2017
    Zo, wat een belevenissen al in zo'n korte tijd. En wat nog te gaan. Geniet er er van en Gods zegen op jullie verdere reis.