Paulus,Elia,water in wijn en lieve geitjes!!

29 juli 2017 - Ilaniya, Israël

Op het moment dat ik dit schrijf zitten we heerlijk buiten, genieten van het gitaarspel van Britta, eten watermeloen en genieten na van een prachtige sjabbat dag. De dag begon in tel-Aviv. Vanmorgen moesten we om 10.00 uur klaar staan omdat we door gingen reizen. Na wat vertraging,omdat Natasja ehbo moest verlenen bij een vreemde vrouw, gingen we onderweg. In drie busjes gingen we onderweg naar de eerste stop, Caesarea!! Deze prachtige stad is gelegen aan de zee en was in de eerste eeuw onder koning herodus uitgegroeid tot een haven met heel veel aanzien! Door de jaren heen is deze stad meerdere keren aangevallen en weer opgebouwd. We hebben door de stad gelopen en zagen de ruïnes die overgebleven waren. Het bijzondere aan deze stad is dat Paulus hier het evangelie verkondigt heeft.

Na deze indrukwekkende wandeling gingen we door naar de Carmel berg! Voor mij was dit iets waar ik heel erg naar uit keek. Het verhaal wat hier afgespeeld heeft is namelijk een super vet verhaal! Dit was namelijk de plek waar Elia liet zien dat God de Heer is van Israël en niet de baäl goden.( 1 koningen 18) Boven op de berg was een klooster en daarnaast was het een bedevaartsoord geworden. Dit omdat de joden Elia zien als iemand die heel dicht bij Messias komt.

Na dit prachtige bezoek gingen we door naar de locatie waar we nu overnachten, de oude geiten boederij. Leuk detail: tijdens die trip kwamen we door kafar kanna, de plek waar Jezus water in wijn veranderde!!

Vanavond hebben we de tenten opgezet, de spullen uitgeladen en hebben we genoten van de bbq kunsten van Kid! Men wat was dat fijn! Daarnaast hebben we genoten van de gesprekken met elkaar en deelde we wat we van de dag vonden! En oohja een plons I'm het zwembad kan natuurlijk niet uitblijven!

Dit was in het heel kort deze dag. Ik geniet ten volle en ben heel erg onder de indruk. Ik besef nog niet echt dat we echt lopen op de plekken waar Jezus en de discipelen ook waren! Ik merk dat God me op een nieuwe manier aan het raken is en zie onwijs uit naar alles wat er nog gaat komen!

Een dikke knuffel uit Israël! Shalom!

Sven

1. Remmy Dekker:
    29 juli 2017
    Wat weer een geweldig verhaal. We reizen met jullie. Dikke knuffel Shalom.
  2. Emmy Bakker:
    29 juli 2017
    Super hoor !! Morgen geiten melken ? haha... Geniet er van met elkaar en heerlijk om ook wat foto's te zien... Veel zegen.
  3. Anita:
    29 juli 2017
    Weer een mooi verhaal, geniet er van allemaal en heel veel zegen!
  4. Jan van der plas:
    Bèèèèèèhhhhh, bèèeèèèhhhh!!
  5. Hillie:
    29 juli 2017
    Geniet van de verhalen,dan komen de herinneringen weer boven! Shalom
  6. Gree Oort:
    30 juli 2017
    In gedachten reizen wij met jullie mee ,geniet er van en zegen voor jullie en het land Israël.
  7. Ezra:
    Gaaf mensen, geniet ervan
  8. Maaike:
    30 juli 2017
    Fijne gezegende tijd! Je leest de bijbel straks anders!