Een dag in Tel Aviv!

28 juli 2017 - Tel Aviv, Israël

Hoi allemaal! Het is dag 1 in Tel Aviv en na een goede nacht slapen waren we allemaal in de stad en op het strand te vinden. Samen met kamergenootjes Mireille, Marloes en Laura heb ik eerst een markt bezocht hier in Tel Aviv en zijn we vervolgens ook naar het strand gegaan daar waren ook de anderen. Om 13.00 uur hebben we samen gegeten en ons klaargemaakt voor een wandeling naar Jaffo. Dit was een wandeling van ongeveer 20 minuutjes. Hier hebben we de stad bekeken en onze bijbels geopend bij Handelingen 9. We hebben dit hoofdstuk samen gelezen en erover gesproken. Het is hier overdag 32 graden en dat is nog echt wel even wennen. We hebben de rest van de middag doorgebracht in de ijssalon en hier zijn we verder gegaan met lezen en praten.

Het is vandaag vrijdag en dus begint de Sabbat als de zon is ondergegaan. We zijn met de hele groep naar een kerk van Messias belijdende joden geweest om de avonddienst mee te maken. Dit was erg leuk, interessant en inhoudelijk gelijk aan wat we in Nederland gewend zijn. Na deze dienst zijn we terug gelopen naar het hostel langs de kust van Tel Aviv. Echt adembenemend, de sfeer, de mensen en alles wat er te zien is.  Terug in het hostel kregen we een slaapzak en een waterfles-houder, want we slapen morgen nacht op een andere locatie. Hier lezen jullie morgen meer over.

Op het dakterras van het hostel hebben we samen Sabbat gevierd op de joodse manier en na een maaltijd hebben we de avond afgesloten. Hier op het dakterras is het nog steeds erg gezellig. Er word gitaar gespeeld en gezongen naast de gezellige gesprekken met elkaar. Kortom het was een top dag en ik ben benieuwd wat we de rest van de reis allemaal nog gaan zien!

Liefs en zegen, Loes

1. Wiesje Beekelaar Beekelaar Schepers:
    28 juli 2017
    Zo fijn om jullie zo te kunnen volgen, houd elkaar goed in het oog, er komt zoveel op jullie af......
  2. Judith Schipper:
    28 juli 2017
    Erg leuk om jullie zo te volgen op jullie reis !!
  3. Gree Oort:
    28 juli 2017
    Fijn om elke dag iets van jullie te horen .
  4. Henk Hobers:
    28 juli 2017
    Mooi verslag van de 1e dag! Een hele gezegende tijd met elkaar gewenst in Israël!
  5. Martin van steenwijk:
    28 juli 2017
    Een gezegende tijd daar !
  6. Esther:
    28 juli 2017
    Een bijzondere ervaring! K Wens jullie een mooie gezegende tijd toe.
  7. Annemiek:
    29 juli 2017
    Veel plezier daar allemaal!!
  8. Jan van der plas:
    29 juli 2017
    Mooi om mee te lezen op deze manier. Fijn dat de eerste dagen goed zij verlopen. Ff schakelen met de warmte, begrijp ik.